خورش هویج وآلو

تعداد بازدید: 50

خورش هویج وآلو

خورش هویج نام یک غذای ایرانی شامل مرغ یا گوشت (گوسفند یا گاو)، هویج و آلو بُخارا است. خورش هویج یکی از بهترین خورشهای ایرانی است و طرفداران زیادی در اقصی نقاط دنیا دارد. در صورتیکه بخواهیم خورش ترش بشود کمی آبلیمو اضافه می نماییم. در صورتی که بخواهیم خورش شیرین شود، به آن شکر می افزاییم. مقدار شیرینی و ترشی خورش بستگی به ذائقه افراد دارد.

مواد لازم :

گوشت گوسفندی 300 گرم

آلو زرد 200 گرم

هویج 500 گرم

زعفران دم کرده 2 قاشق مرباخوری

آب 5 پیمانه

روغن 4 قاشق سوپخوری

پیاز 2 عدد

آب لیموترش 3 قاشق سوپخوری

شکر 1 قاشق سوپخوری

رب گوجه فرنگی نصف قاشق سوپخوری

نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه:

ابتدا یکی از پیازها را به صورت نگینی خرد کرده و در نیمی از روغن تفت می دهیم. سپس گوشت گوسفندی را که به صورت مکعب های کوچک خرد کرده ایم به پیازداغ اضافه کرده و تفت می دهیم. نمک، فلفل و زردچوبه را افزوده، چهار پیمانه از آب را اضافه کرده و می گذاریم تا زمانی که آب خورش به اندازه چند قاشق رسید، بپزد. یک پیاز دیگر را نیز به صورت نگینی خرد کرده و در روغن تفت می دهیم. سپس هویج های خلالی شده را به پیاز افزوده، شکر را نیز اضافه کرده و می گذاریم تا سرخ شود. در این مرحله مخلوط پیاز و هویج را به گوشت می افزاییم. توجه داشته باشید که هویج ها را نباید با قاشق زیاد هم زد زیرا خرد می شود و شکل نامناسبی به خورش ها می دهد.

رب گوجه فرنگی را با مقداری آب مخلوط کرده، زعفران را به آن افزوده سپس این سس را به گوشت و هویج اضافه می کنیم. آلوهایی را که از قبل خیس کرده ایم به خورش افزوده سپس می گذاریم با حرارت ملایم به مدت 45 دقیقه بجوشد تا هویج ها بپزند و خورش جا بیفتد. در مرحله آخر آب لیموترش را به خورش اضافه می نماییم. این خورش خوشمزه را با پلوی زعفرانی سرو و میل کنید.

مطالب تصادفی

سید خلیل حسینی

کارشناس کامپیوتر، علاقه مند و فعال در حوزه برنامه نویسی و طراحی سایت
برنامه نویس بک اند پی اچ پی و لاراول 
برنامه نویس فرانت اند
پلاگین نویس و طراح صفحات وردپرس

blog-author-image