زولبیا و بامیه مخصوص

تعداد بازدید: 100

زولبیا

نشاسته 100 گرم . آرد 2 قاشق چایخوری . ماست 1/2 لیوان . کره 1 قاشق چایخوری

بنا به گزارش آکاایران : گلاب 2 قاشق غذاخوری . جوش شیرین 1/4 قاشق چایخوری . عرق هل مقداری

شربت زولبیا

شکر 2 لیوان . آب 1 لیوان . گلاب 1/4 لیوان . زعفران دمکرده 4 قاشق چایخوری . آبلیمو کمی

طرز تهیه شربت زولبیا : آب و شکر را مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید تا به جوش بیاید و تمام شکر حل شود سپس زعفران ، گلاب و آبلیمو را اضافه کنید و پس از 10 – 15 دقیقه که جوشید شربت را از روی حرارت بردارید.

طرز تهیه : نشاسته و ماست را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید ؛ مخلوط نشاسته و ماست را 5 دقیقه کناری قرار دهید و مجدد مخلوط کنید تا یکدست شود ( ماستی که استفاده می کنید نه خیلی شل و نه خیلی سفت باشد ).

آرد و کره نرم شده را اضافه و خوب مخلوط کنید تا یکدست شود سپس جوش شیرین ، گلاب و هل را اضافه کنید ( غلظت مایه زولبیا در این مرجله باید مانند ماست باشد ، اگر بیش از حد سفت بود 1 قاشق گلاب اضافه کنید ).

داخل قابلمه روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود ، مایه زولبیا را داخل قیف بریزید و ته قیف را سوراخ کنید سپس داخل روغن بریزید و شکل های درهم و دایره ای ایجاد کنید ، پس از اینکه زولبیا سرخ شد سریع داخل شربت قرار دهید و بگذارید 5 – 10 دقیقه بماند ( دقت کنید شربت باید گرم باشد ).

نکته ها : میتوانید به جای قیف مایه زولبیا را داخل ظرف سس بریزید و با آن کار کنید ، جوش شیرین بافت بهتر و تردتری به زولبیا میدهد.

مطالب تصادفی

سید خلیل حسینی

کارشناس کامپیوتر، علاقه مند و فعال در حوزه برنامه نویسی و طراحی سایت
برنامه نویس بک اند پی اچ پی و لاراول 
برنامه نویس فرانت اند
پلاگین نویس و طراح صفحات وردپرس

blog-author-image