نق زدن چه بر سر زندگي تان مي آورد؟

تعداد بازدید: 114

اين باره در مورد يك سرطان واقعا خطرناك كه زندگي زناشويي را تهديد مي كند صحبت مي كنيم.

بياييد يك حقيقت تلخي را براي شما بازگو كنم.و اگر كسي از دوستان و اقوام شما از اين مساله آگاه نيست به او هم بگوييد تا با دست خود زندگي خود را به سمت نابودي نكشاند.

آيا در زندگي خودتون دقيق مي شويد؟آيا شوهرتان از بودن در كنار شما احساس خوشبختي مي كند؟ آيا شوهر شما ترجيح مي دهد بيشتر با شما باشد يا با دوستان و يا اقوامش؟

آيا مرد زندگيتان به داشتن شما افتخار مي كند؟

اينها سوالاتي هست كه هر زن خردمندي گاه گاهي بايد از خود بپرسد ودر صدد اين باشد كه جوابش را بيابد.

_ خوب حتما مي پرسيد اين كار چه فايده اي دارد؟

جوابش خيلي مهمتر از آن است كه فكرش را بكنيد.فايده اش اين هست كه به شما آگاهي مي دهد تا زندگيتان را بيش از پيش شادي بخش براي خود و شوهرتان قرار دهيد و اگر خداي نا كرده ناخواسته و نا آگاهانه رابطه خوب خود و شوهرتان را به جدايي عاطفي هدايت مي كنيد ، به خود آييد.

جاي بسي تاسف است كه بيشتر زنان در زندگي خودشان و در روابط زناشويي شان دقيق نمي شوند وعلت بيشتر ناساز گاري را هميشه در طرف مقابل جستجو مي كنند.

خوشبختي مرد در ازدواج،بستگي كامل به خلق وخو وطبيعت زن دارد .اين را همه ما مي دانيم.وجاي تعجب است كه اين در آغاز ازدواج از چشم پسرها گاهي ناديده گرفته مي شود ويا كمتر در روي اين زمينه تاكيد مي شود و بيشتر از آنكه روي مساله اخلاق دختر دقت شود روي قيافه دختر و زيبايي او و ديگر مسائل دقت مي شود.

حقيقتا خانومها بياييد كمي جدي روي اين مساله فكر كنيم و در زندگي بيشتر كساني كه از هم طلاق گرفته اند براي عبرت كمي دقت كنيم.بسياري از زنان كه توسط شوهرانشان طلاق داده مي شوند بيشتر اوقات واقعا به درستي نمي دانند كه چرا زندگي شان به چه خاطر از هم پاشيده شد.

.و تعجب اينكه ميگويند:"اين وفاي مردان هست ! بعد از چندين سال تنگدستي وقناعت من، وقتي شوهرم به نان و آبي رسيد به خاطر يك زن جوان و زيبا مرا طلاق داد و رفت. بله مردها همينطورند.وقتي ديگر به كلفتي و بردگي زن احتياج داشتند او را رها مي كنند."

اين يك واقعيت هست كه چه مورد پسند ما باشد و يا نباشد بايد قبول كنيم كه اگر خصوصيات نيكو وخوبيهاي شناخته شده اي مانند قناعت پيشگي و زيبايي صورت و پخت و پز عالي و رسيدگي به خريد خانه و داراي قدرت خوب اداره خانه باشيد و در عوض ترشرو و بد اخلاق و ستيزه جو و نق نقو باشيد تمامي صفات پسنديده شما خواه ناخواه از ديد شوهرتان كمتر ارزشي ندارد.مردها عاشق محبت هستند وكمترين بي مهري در نظرشان دردآور است.

بدخويي و نق نق كردن موجب شكست روحيه مرد و بدبختي زن مي شود.

روي اين مساله دقيق شويد:خوشبختي مرد زندگي تان ودر نهايت خوشبختي خود شما ، بستگي به اخلاق و خلق وخوي شما دارد.

نق زدن بدترين و منفورترين اخلاقي هست كه زندگي شما را تهديد مي كند.اثر بدي كه نق نق زدن زن در بدبختي خانواده دارد هزار بار مهلكتر از اسراف و تبذ ير و عدم مهارت زن در خانه داري و بي محبتي او نسبت به شوهرش است .

اگر مي خواهيد نظر مردها را در مورد نق نق زدن بدانيد مطالب زير را بخوانيد:

_مردها نق نق زدن زن را در راس عيوب آنها قرار مي دهند و بزرگترين وكشنده ترين عيب مي دانند.

_ جونسون تمپرامنت روانپزشك مشهور در تحقيقات خودش به اين نتيجه رسيده است كه هيچ صفتي به اندازه عيبجويي و نق نق زدن در بدبختي خانواده ها موثر نيست.

_ سقراط فيلسوف معروف يوناني از دست زن كج خلق و ستيزه جوي خود فرار كرد و به بيابان پناه برد و دور از همسر خود به تعليمات فلسفي خود پرداخت.

ودهها مثال مختلف كه شما بيشتر از من از آن آگاه هستيد.

مي دانيد چرا مردها اين همه از نق نق زدن بدشان مي آيد و از آن متنفرند؟

در اثر نق نق زدن اعصاب مرد به هم مي ريزد و در طولاني مدت باعث مي شود كه مرد اعتماد به نفس خودش را از دست بدهد.در اثر ملامت و استهزا دائمي زن، اعصاب و روحيه شاداب مرد ، فرسوده و خسته وخرد مي شود.مسلما هرگز هيچ زن مهرباني اين را نمي خواهد كه شوهرش روز به روز افسرده و كج خلق بشود.

شايد كمتر كسي باشد كه قبول كند كه در زندگي نق مي زند. نق زدن به شكل هاي گوناگون در زندگي خودش را نشان ميدهد.

انواع نق زدن

_ شكايت كردن از وضع موجود

_ناله كردن

_مقايسه كردن شوهر و زندگي خود با شوهر وزندگي ديگران: يكي از خطرناكترين موارد نق زدن است كه زني به وجه ناپسند شوهرش را با ديگران مقايسه كند.به طور مثال گفتن "تو چرا مثل شوهر فلان دوستم راه پول در آوردن را نمي داني وفقط به اندازه بخورو نمير پول در مي آوري؟" ويا اين كه بگويد:"اگر من زن فلان خواستگار قبليم شده بودم، حالا در نازو نعمت زندگي مي كردم "

واز اين جور حرفها...

اين جملات از فرو كردن چاقو در اعماق يك زخم و چرخاندن آن براي مرد درد ناكتر است.

_تحقير و تمسخر كردن شوهر

_دنبال موضوعي را چسبيدن و مرافعه راه انداختن

دلايل اصلي نق زدن

اصلا مي دانيد چرا بعضي از زنها نق مي زنند؟

روانشناسان عقيده دارند كه دلايلي چند وجود دارد كه چرا بعضي از زنها به شوهرانشان نق مي زنند:

1_كسالت جسمي: به سلامتي خود خيلي توجه كنيد واگر كه از يك كسالت مزمن و يا هر بيماري كه در وجود خود احساس مي كنيد به پزشك مراجعه و در صدد درمان آن بر آييد.براي خودتان بيش از پيش ارزش قائل شويد.

2_خستگي دائمي:خستگي دائمي و فرسودگي بيشتر اوقات به شكل بد اخلاقي و ترشرويي خود را ظاهر مي كند

خانومها به دليل كارهاي زياد خانه و بعضا كارهاي بيرون خانه دچار چنين حالتي مي شوند.

سعي كنيد كارها را طوري تنظيم كنيد كه كمتر خسته بشويد .از جمله اين كه سعي كنيد خريدهاي لازمي كه بايد بكنيد روي يك ورق كاغذ بنويسيد و يكبار براي خريد از خانه بيرون برويد.تا در روزهاي آتي بهتر و با نشاط بيشتري به ديگر كارايتان در خانه برسيد.

و يا بعضا احساس كرديد كه خستگي شما از كار كردن نيست و با استراحت رفع نمي شود حتما به دكتر مراجعه كنيد.چون بيشتر خستگيهاي مفرط به خاطر كمبود ويتامينها و املاح در بدن خانومها است.

3_خصومت و كينه هاي نهاني: نارضايتي در امور جنسي ،محروميت از عشق و محبت شوهر ، نارضايتي ممتد از نحوه زندگي كردن و...مي تواند دليل نق زدن زن باشد.

عكس العمل اين عوامل به شكل شكايت وستيزه جويي و نق نق زدن در زن آشكار مي شود.

خانومها عاقلانه ترين راه اين هست كه يك وقتي هم براي خودتان قرار دهيد از نظر روانشناسي خود را تجزيه و تحليل كنيد واگر احساس مي كنيد كه ناراحتي از شوهرتان داريد و يا اگر گله اي از مرد زندگي تان داريد به شوهرتان بگوييد

البته اين گله كردن از شوهر آدابي دارد كه اگر به بهترين نحو انجام دهيد خيلي موثر واقع مي شود.

و حال كسي از كجا بداند كه به اين حالت نق نق زدن گرفتار است؟

اگر شك داريد كه به اين مرض گرفتاريد يا نه ،از شوهرتان بپرسيد.آقايان در اين تشخيص استادند و اگر با مرد رو راستي ازدواج كرده باشيد، حتما به شما راستش را خواهد گفت.به شرطي كه وقتي حقيقت را به شما گفت با شدت و تندي انكار نكنيد زيرا همين عمل دليل بر بد خويي شماست.به جاي پرخاش به شوهرتان، در صدد چاره بر آييد وسريعا اين حالت را در وجود خودتان از بين ببريد.در صورت سهل انكاري،اين نق زدن است كه زندگي شما را از بين خواهد برد.

راهكارهاي مناسب براي از بين بردن اخلاق نق نقو داشتن

1_ به خودتان تلقين كنيد كه هر موضوعي را فقط يك مرتبه بگوييد وبعد فراموش كنيد:

به طور مثال اگر شما با اوقات تلخي پنج يا شش بار از او بخواهيد كه صداي تلويزيون را كم كند بدون شك او نمي خواهد كه اين كار راانجام دهد.وتكرار خواسته شما فقط انرژي شما را از بين خواهد برد.نق نق كردن و دعوا ومرافعه شوهرتان را سر لج مي اندازد كه اين كار را انجام ندهد.

2_سعي كنيد با خوشرويي و خوشزباني مقصودتان بدست آيد:

كسي را در دنيا سراغ ندارم كه از خوشزباني بدش بيايد.طبعا شوهر شما هم جزو كساني هست كه از خوشرويي خوشش مي آيد.وقتي مي خواهيد شوهرتان كاري را انجام دهد به او بگوييد:"عزيزم خيلي ممنون ميشوم كه صداي تلويزيون را كم كني." و يا "عزيزم خوشحالم كه با مرد فهميد ه اي مثل تو ازدواج كرده ام اگر برايت مقدور است صداي تلويزيون را كمي كم كني تا من كمي استراحت كنم" اين طريقه حرف زدن موجب ميشود كه هم كار انجام بشود وهم شما خود را ناراحت نكنيد.

3_ گله ها و ناراحتيهاي خود را با متانت و نرمي با شوهر در ميان بگذاريد:

سعي كنيد وقتي شما ناراحتي خود از شوهرتان را به او مي گوييد:

اول اينكه در موقع ناراحتي گله خود را اظهار نكنيد.تحمل كنيد تا وقتي شما و شوهرتان در آرامش روحي وخيال هستيد آن وقت شكايت خودتونو بگوييد

دوم اينكه تنها باشيد فقط شما و شوهرتان.

سوم اينكه لحن حرف زدن شما تند نباشد و بوي تحكم وبرتري جويي ندهد

چهارم اينكه طريقه گفتن شما طوري باشد كه واقعايكراست برويد سر اصل مطلب .و ساعتها مقدمه چيني نكنيد و رنجش خود را به شوهرتان بفهمانيد.مثلا بگوييد:"من از اين كه تو فلان حرف رو پيش خانوادت به من زدي رنجيده خاطر شدم." و در ادامه بگوييد" چه خوب بود كه اگر هم حرفي داري وقتي تنها هستيم به خودم بگويي" وامثال اينها .

پنجم اينكه عاقل و متين و منطقي باشيد

4_سطح اخلاق و انسانيت خود را بالا ببريد:

زن عاقل،ناملايمات كوچك را ناديده ميگيرد.اگر قرار باشد كه سر هر مساله كوچكي و پيش پا افتاده اي جار و جنجال به پا كنيد،واقعا بعد از يك مدت از نظر روحي مريض خواهيد شد.بعضي از زنها آنقدر انرژي روحي و عصبي به خرج ميدهند كه مثلا چرا شوهرشان هر صبح موقع رفتن به سر كار لباسهاي منزلشان را سر جايش قرار نمي دهند.و اعصاب وانرژي خود را بيهوده هدر ميدهند.انرژي وجان خود را تلف مي كنند وچين وچروك به صورتشان مي اندازند و با داد و فرياد كردن خود را زودتر از موقع پير و فرسوده مي كنند وبدتر از همه ،عشق شوهرشان را به نفرت تبديل مي كنند كه مثلا چرا شوهرشان لباسش را به چوب رختي آويزان نكرده است!

خودتان قضاوت كنيد آيا ارزش زيبايي و جواني خود وصحت و سلامت وصفاي خانه بيشتر است يا آن كه يك دقيقه وقت صرف كنيد وخودتان لباس شوهرتان را به چوب رختي آويزان كنيد؟

5_از شوهر خود كمك بخواهيد

از آنها بخواهيد كه هر مرتبه خشن و بد اخلاق شديد، مبلغي شما را جريمه كند و تاكيد كنيد كه مبلغ را حتما از شما بگيرد.

حرف آخر:

خانومهاي مهربان صادقانه بگويم اكثر زنهايي كه بد اخلاقي مي كنند در نهان خانه دلشان، انسانهاي بدي نيستند و فقط نسبت به ديگر همنوعان خود نسبت به موضوع هاي مختلف حساس ترند .انسانهاي حساس،غالبا افرادي بي خيالي نيستند.و در كار خودشان خيلي دقيق هستند.

بياييد يك مدت خودتان را به بي خيالي بزنيد و به خودتان بگوييد كه دنيا ارزش اين را ندارد كه روح بزرگ و ظريف مرا بيازارد.از كنار مسائلي كه روح شما را ناراحت مي كند به راحتي بگذريد.سعي كنيد اگر رنجشي از چيزي يا كسي داريد يا در دلتان او را ببخشيد و فراموشش كنيد و يا اگر قادر به بخشيدن نيستيد نسبت به حل آن زود اقدام كنيد.چون ريزه ريزه افكار منفي در ذهن شما جمع و انبار مي شود ودر نهايت باعث مي شود كه افسرده بشويد و يا با ديگران به خشونت رفتار كنيد. از كنار مسائل ناراحت كننده با اصطكاك عبور نكنيد.مثل آب روان و آرام ونرم باشيد.

حتي يك روز هم دير است كه قدمي در جهت زيباكردن درون خود برداريد. اين كار را زودتر از هر چيز ديگري شروع كنيد.از همين امروز شروع كنيد وخواهيد ديد كه مرد زندگيتان در اثر اين تغيير چقدر مهربانتر از گذشته خواهد شد و مهمتر از همه، خودتان چقدر زيباتر و با نشاط تر خواهيد شد. خوشبختي حق شماست.

مطالب تصادفی

سید خلیل حسینی

کارشناس کامپیوتر، علاقه مند و فعال در حوزه برنامه نویسی و طراحی سایت
برنامه نویس بک اند پی اچ پی و لاراول 
برنامه نویس فرانت اند
پلاگین نویس و طراح صفحات وردپرس

blog-author-image