مربای آلبالو درسته

تعداد بازدید: 105

مواد لازم مربای آلبالو :

آلبالو 1200 گرم

شکر 1 کیلو گرم

طرز تهیه مربای آلبالو :

*. دم آلبالو ها را بگیرید و بشویید.سپس هسته آلبالو ها را خیلی با احتیاط بیرون در آورید تا آلبالو ها کمترین صدمه را ببینند و له نشوند ، طوری که تا حد امکان شکل ظاهری آلبالو درسته باقی بماند.داخل قابلمه لعابی ، آلبالو و شکر را لابه لای یکدیگر بریزید و 10 تا 12 ساعت داخل یخچال بگذارید تا شکر آب بیندازد.سپس قابلمه را روی حرارت تند و یکنواخت بگذارید ، دقت داشته باشید که زمان بخت مربا کم باشد و باید از حرارت زیاد استفاده کرد تا سریع آماده شود و رنگ خود را حفظ کند .

*. پس از اینکه مربا جوش آمد ، کف روی مربا را بگیرید.این کار را دو تا سه بار تکرار کنید.بعد از گذشت زمانی حدود نیم ساعت ، مربا حاضر است.زیر قابلمه را خاموش کنید و اجازه دهید مربا سرد شود.سپس مربا را داخل ظرف شیشه ای بریزید و در یخچال نگهداری کنید.توجه کنید زمان پخت مربای آلبالو کم است و هر چه مربا بیشتر بجوشد ، رنگ مربا تره تر و خود آلبالو کاملاً له و بی شکل می شود.این مربا را می توانید برای تمام مدت سال ، داخل فریزر نگهدارید.

خواص آلبالو :

*. آلبالو برای افراد مبتلا به بیماری های کلیه بسیار مفید است، از بروز نقرس و روماتیسم پیشگیری می کند، ادرار آور است و از رسوب نمک در رگ های خونی جلوگیری می کند و به کار منظم قلب نیز کمک می کند.

مطالب تصادفی

سید خلیل حسینی

کارشناس کامپیوتر، علاقه مند و فعال در حوزه برنامه نویسی و طراحی سایت
برنامه نویس بک اند پی اچ پی و لاراول 
برنامه نویس فرانت اند
پلاگین نویس و طراح صفحات وردپرس

blog-author-image