چرا باید از vue js استفاده کنیم؟

تعداد بازدید: 484

سادگی ، تکرار کد کمتر، توسعه پذیری بالا، ایجاد پروژه های SPA دلایل خوبی برای استفاده از فریمورک هاست.

کتابخانه‌های رابط کاربر مانند React، AngularJS و Vue.js محبوبترین کتابخانه های js هستند. اما چرا باید از vue js استفاده کنیم؟

مزایای استفاده ویو جی اس:

سرعت بالا : از آنجایی که فقط بخش لازم را آپدیت میکنند سرعت کار را بسیار بسیار بالا میبرد .

نسخه موبایل : شما میتوانید مطابق با آن فریمورکی که انتخاب کرده اید و کد نوشته اید یک نسخه موبایل نیز بنویسید .

سرعت بالا در توسعه : با کتابخانه ها و فریمورک هایی که هست سرعت توسعه شما نیز بالا می رود .

شما می توانید پروژه با SPA یا SSR رو پیاده سازی کنید.

SSR : Server Side Render برای زمانی استفاده می شود که می خواهید اطلاعات قبل از نمایش در سمت سرور ابتدا Render شوند که معمولا در وبسایت های SPA استفاده زیادی دارد.

SPA مخفف Single Page Application هست و به معنی وبسایت های تک صفحه ای است که با یک بار لود شدن سایت مابقی صفحات بدون رفرش شدن صفحات اجرا می شود.

ساخت اپلیکیشن اندروید یا IOS با ویو جی اس

توسط ابزارهای weex یا native script می توان برای اندروید یا IOS اپلیکیشن تولید کرد.

سایر دلایل:

۱.حجم بسیار کم

موفقیت فریم ورک جاوا اسکریپت به‌حجم آن بستگی دارد. هر چه حجم آن کم‌تر باشد، بیشتر مورداستفاده قرار خواهد گرفت. یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های Vue.js هم‌ حجم کم آن است. البته این حقیقت اصلاً به این معنا نیست که به خاطر حجم کم، سرعت آن پایین باشد؛ بلکه از نظر سرعت حتی می‌تواند با تمام فریم ورک‌های بزرگ مانند React.js، Angular.js و Ember.js رقابت کند.

۲.سادگی در یادگیری و توسعه اپلیکیشن‌ها

یکی از دلایل محبوبیت این فریم ورک سادگی در درک و فهم آن است. به دلیل ساختار ساده آن، کاربر به‌راحتی می‌تواند Vue.js را به پروژه وب خود اضافه کند. قالب های مختلف در ابعاد و مقیاس کوچک و یا بزرگ را می‌توان از طریق این فریم ورک توسعه داد که این موضوع باعث صرفه‌جویی زیادی در زمان می‌شود. کاربر در صورت بروز هرگونه مشکل به‌راحتی می‌تواند خطاها را ردیابی کند و همه این امکانات به خاطر ساختار ساده Vue.js است.

۳.یکپارچگی

ویو جی اس (Vue.js) در میان توسعه‌دهندگان وب نیز محبوب است؛ چراکه ادغام فعالیت‌های آن‌ها را با اپلیکیشن‌های موجود تسهیل می‌کند. به این دلیل که مبتنی بر فریم ورک جاوا اسکریپت است می‌تواند با اپلیکیشن‌های کاربردی دیگر که بر روی جاوا اسکریپت ساخته می‌شوند ادغام شود.

این بدین معنی ست که برای توسعه اپلیکیشن‌های جدید وب و نیز تغییر در اپلیکیشن‌های قبلی مفید خواهد بود. این ادغام امکان‌پذیر است؛ چراکه Vue.js برای هر چیزی اجزا و عناصر آن را در اختیار دارد.

۴.مستندات کامل

توسعه‌دهندگان همیشه دوست دارند از فریم ورکی با مستندات مفصل استفاده کنند؛ چراکه همیشه بدین روش نوشتن اولین اپلیکیشن‌ برای آن‌ها آسان می‌شود. مستندسازی با Vue.js آن‌قدر جامع است که هر کاربری که کمی در مورد جاوا اسکریپت و HTML اطلاعات دارد می‌تواند اپلیکیشن یا وب‌سایت خود را توسعه دهد.

۵.ارتباط دوطرفه

مورد آخر این‌که Vue.js ارتباطات دوطرفه را به دلیل داشتن معماری MVVM يا ( Model-View-View Model ) تسهیل می‌کند؛ چراکه کنترل بلاک‌های HTML را بسیار آسان می‌سازد. در این مورد به‌خصوص به نظر می‌رسد Vue.js بسیار شبیه به Angular.js است که سرعت بلاک‌های HTML را افزایش می‌دهد.

مطالب تصادفی

سید خلیل حسینی

کارشناس کامپیوتر، علاقه مند و فعال در حوزه برنامه نویسی و طراحی سایت
برنامه نویس بک اند پی اچ پی و لاراول 
برنامه نویس فرانت اند
پلاگین نویس و طراح صفحات وردپرس

blog-author-image