متا تگ ها برای SEO: یک راهنمای ساده برای مبتدیان

تعداد بازدید: 439

برچسب های متا قطعه کد هستند که به موتورهای جستجو می گویند اطلاعات مهمی در مورد صفحه وب شما ، مانند نحوه نمایش آنها در نتایج جستجو وجود دارد. آنها همچنین به مرورگرهای وب می گویند که چگونه آن را به بازدید کنندگان نشان دهند.

هر صفحه وب دارای برچسب متا است ، اما آنها فقط در کد HTML قابل مشاهده هستند.

در این راهنما یاد می گیرید که چگونه از شش متای مهم زیر استفاده و استفاده نکنید.

Meta title
Meta description
Meta charset
Meta keywords

Meta title

meta title

این عنوان صفحه ای است که گوگل و اکثر موتورهای جستجو در نتایج جستجو نشان می دهند. البته Google همیشه برچسب عنوان را نشان نمی دهد. بعضی اوقات چیزهای متفاوتی را نشان می دهد.

گوگل به بهترین وجه توضیح می دهد:

عناوین برای ارائه بینش سریع به کاربران از محتوای یک نتیجه و اینکه چرا مربوط به پرس و جوی آنهاست ، بسیار مهم است. این اغلب اطلاعات اصلی مورد استفاده برای تصمیم گیری بر روی کلیک بر روی نتیجه است ، بنابراین استفاده از عناوین با کیفیت بالا در صفحات وب شما مهم است.

ویژگی بهترین عنوان

برای هر صفحه یک عنوان منحصر به فرد بنویسید.
مختصر ، اما توصیفی باشد.
از عناوین عمومی و مبهم خودداری کنید.
آن را زیر 60 کاراکتر نگه دارید.

چگونه یک برچسب عنوان را به صفحه خود اضافه کنید؟

کد زیر را در قسمت <head> صفحه خود قرار دهید:

<title> این عنوان صفحه است. </title>

Meta description

meta description

توضیحات متا خلاصه محتوای صفحه است. موتورهای جستجو غالباً در نتایج جستجو از آن استفاده می کنند.

گوگل یک بار دیگر به بهترین وجه توضیح می دهد:

یک برچسب توضیحات متا به طور کلی باید خلاصه و کوتاه و مربوط به آنچه که در یک صفحه خاص وجود دارد باشد. آنها مانند گامی هستند که کاربر را متقاعد می کنند که صفحه دقیقاً همان چیزی است که به دنبال آن هستند.

برای هر صفحه توضیحات بی نظیری بنویسید.
سعی کنید مطالب را بطور دقیق خلاصه کنید.
از توصیفات عمومی اجتناب کنید.
آن را زیر 160 کاراکتر نگه دارید.

نحوه اضافه کردن توضیحات متا به صفحه خود

کد زیر را در قسمت <head> صفحه خود قرار دهید:

<meta name = "description" content = "متن توضیحات متا را در اینجا قرار دهید.">

برای متون فارسی از utf8 استفاده کنید.

meta keywords

برخی از مقاله ها می گویند برای پر کردن متای کلمات کلیدی از لیستی از کلمات کلیدی هدف استفاده کنید. این یک توصیه بی معنی و بالقوه بدی است! از سال 2009 Google از کلمات کلیدی متا برای رتبه بندی استفاده نمی کند زیرا:

... برچسب های کلمات کلیدی به سرعت به تکنیکی تبدیل شدند که کسی بتواند کلمات کلیدی را بدون اینکه بازدید کننده معمولی آن کلمات کلیدی را ببیند ، چیزهای مهم و بی اهمیتی قرار دهد. از آنجا که متا تگ های کلمات کلیدی بسیار مورد سوء استفاده قرار گرفتند ، سالها پیش گوگل شروع به بی اعتنایی به متای کلمات کلیدی کرد.

بینگ در سال 2011 یک قدم جلوتر رفت وقتی که آنها اعلام کردند از تگ به عنوان سیگنال اسپم استفاده می کنند. بنابراین ، اگر شما با کلمات کلیدی پر شده باشید ، می تواند در بینگ علیه شما کار کند.

به همین دلیل بهتر است در سمت امن باشید و برچسب های کلمات کلیدی را از سایت خود حذف کنید.

مطالب تصادفی

سید خلیل حسینی

کارشناس کامپیوتر، علاقه مند و فعال در حوزه برنامه نویسی و طراحی سایت
برنامه نویس بک اند پی اچ پی و لاراول 
برنامه نویس فرانت اند
پلاگین نویس و طراح صفحات وردپرس

blog-author-image