بهترین فریم ورک های PHP برای توسعه دهندگان وب

تعداد بازدید: 649

توسعه یک برنامه یا وب سایت از ابتدا زمان زیادی را نیاز دارد. در بسیاری از موارد ، باید عملکردهایی را که قبلاً هزاران بار ساخته شده اند ، دوباره بسازید ، یعنی به همان اندازه کارآیی مجدد چرخ.

فریم ورک های نرم افزاری با فراهم آوردن بنیادی که می توانید بر پایه آن بنا کنید ، می تواند در دور زدن این مشکل به شما کمک کند. در این مقاله ، با معرفی هشت گزینه برتر به شما در یافتن بهترین چارچوب PHP برای کار توسعه کمک خواهیم کرد. ما درباره جوانب مثبت و منفی هر چارچوب ، مشخصات فنی و موارد دیگر صحبت خواهیم کرد. بیایید به آن برسیم!

1. Laravel
2. CodeIgniter
3. Symfony
4. Laminas Project
5. Phalcon
6. CakePHP
7. Yii
8. FuelPHP

مقدمه ای بر چارچوب های PHP (و چرا باید از آن استفاده کنید)

در دنیای توسعه نرم افزار ، اصطلاح "فریم ورک" به کتابخانه هایی اطلاق می شود که شامل چندین عملکرد اساسی است. هدف از یک چارچوب این است که بنیادی را برای شما فراهم کنیم که بتوانید از آن برای توسعه کارآمدتر پروژه ها استفاده کنید. برای انجام این کار ، توابع زیادی را شامل می شود که اگر می خواهید از ابتدا شروع کنید ، باید از ابتدا کد کنید.

تصور کنید که مثلا می خواهید یک غذای جدید بپزید. شما می توانید بسیاری از مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه را به روش های خاص خریداری کنید. با این حال ، شما به برخی از اصول اولیه مانند قابلمه ، ماهی تابه ، چاقو و تخته برش نیز نیاز خواهید داشت. در این مثال ، همه موارد ضروری آشپزخانه بخشی از یک چارچوب اساسی است. بدون آنها ، لازم است هر بار از هیچ چیز شروع کنید.

چارچوب ها به همین روش عمل می کنند و شما را مجبور نمی کند چرخ را دائماً اختراع کنید. اگر می خواهید یک برنامه جدید PHP ایجاد کنید ، یک مکان عالی برای شروع این است که به جستجوی چارچوبی بپردازید که شامل تمام قابلیت های مورد نیاز برای استفاده شما باشد. خوشبختانه گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. همه آنها در نحوه برخورد با توسعه بی نظیر هستند و همه با موافقان و مخالفان خاص خود همراه هستند.

در ادامه این مقاله ، ما با معرفی چندین راه حل برتر به شما کمک می کنیم تا بهترین چارچوب PHP را برای نیازهای خود انتخاب کنید. ما در مورد عملکرد هر یک ، مشخصات فنی و موارد دیگر صحبت خواهیم کرد.

8 مورد از بهترین چارچوب های PHP برای توسعه وب

اگر قبلاً از چارچوب استفاده کرده اید ، می دانید که هر ابزار بسیار منحصر به فرد است. با این حساب ، ما تلاش خود را خواهیم کرد تا تمام اطلاعاتی را که برای انتخاب بهترین چارچوب PHP برای شما نیاز است ، ارائه دهیم. همه این گزینه ها رایگان و متن باز هستند ، بنابراین می توانید هرکدام از گزینه های مورد علاقه شما را امتحان کنید. بهترین چارچوب های PHP در زیر با توجه به محبوبیت ، مشخصات فنی و توانایی افزایش کارایی توسعه مرتب می شوند:

1. لاراول

وقتی مردم در مورد چارچوب های PHP صحبت می کنند ، یکی از نام هایی که بیشتر اوقات ظاهر می شود ، لاراول است. این چارچوب خاص به دلیل نحوی زیبا شهرت دارد که درک آن آسان و کار با آن لذتبخش است. با استفاده از Lavarel ، می توانید به سرعت روی پروژه های خود کار کنید. از آنجا که به توابعی از قبیل تأیید اعتبار کاربر ، مدیریت جلسه و ذخیره سازی دسترسی پیدا کردید ، می توانید از بسیاری از زمینه ها چشم پوشی کنید. به طور کلی ، لاراول تمام کارکردهایی را که برای ساخت یک برنامه مدرن PHP نیاز دارید ، بسته بندی می کند ، که چیزهای زیادی را می گوید. اگر به دلایل فنی علاقه دارید که استفاده از لاراول می تواند یک ایده هوشمندانه باشد ، ما می توانیم به راحتی خلاصه آنها را ارائه دهیم.

اول ، هسته لاراول از نظر عملکرد جامد است و شما می توانید با استفاده از موارد اضافی تعداد بیشتری از فریم ورک را گسترش دهید. لاراول همچنین به زیبایی با کتابخانه ها و سیستم عامل های شخص ثالث مانند Amazon Web Services (AWS) ادغام می شود ، که به شما امکان می دهد برنامه های بسیار گسترده ای بسازید.

برای کارهای طولانی مدت ، می توانید آنها را در صف قرار دهید تا در پس زمینه به طور همزمان اجرا نشوند ، که به بهبود عملکرد حتی بیشتر کمک می کند.

2. CodeIgniter

CodeIgniter یک چارچوب PHP است که از معماری Model View Controller (MVC) استفاده می کند. به عبارت غیرعادی ، این بدان معناست که CodeIgniter از components های مختلفی برای مدیریت کارهای خاص توسعه استفاده می کند. این روش در بین توسعه دهندگان بسیار پسندیده شده است زیرا شما را قادر می سازد برنامه های وب بسیار مقیاس پذیر با ردپای کوچکتر بسازید.

اگر در چارچوب های PHP تازه وارد هستید ، CodeIgniter می تواند یک انتخاب عالی باشد ، زیرا یادگیری و شروع کار آن بسیار آسان است. بعلاوه ، این پلت فرم دارای اسناد عالی است ، این بدان معناست که شما در یادگیری اصول اولیه خیلی مشکل ندارید. CodeIgniter همچنین عملکرد مطلوبی را ارائه می دهد ، به این معنی که اگر می خواهید برنامه های سبک وزنی را که در سرورهای متوسط ​​بسیار خوب اجرا می شوند بسازید ، عالی است.

ویژگی های کلیدی:

از چارچوب سبک ساخته شده با در نظر گرفتن عملکرد استفاده کنید
به لطف سادگی چارچوب و مستندات عالی ، سریع شروع کنید
با استفاده از معماری مبتنی بر MVC چارچوب ، برنامه های مقیاس پذیر ایجاد کنید
استفاده از CodeIgniter مزایای زیادی دارد. با این حال ، ما نگران هستیم که آن را بهترین چارچوب PHP بنامیم ، زیرا با برخی از نقاط ضعف نیز همراه است. به عنوان مثال ، نسخه های منتشر شده آن تا حدودی نامنظم هستند ، بنابراین ممکن است گزینه برتر برای برنامه هایی که به استانداردهای امنیتی سطح بالا نیاز دارند ، نباشد.

3. Symfony

اگر رقابتی برای بهترین چارچوب PHP وجود داشت ، Symfony از نظر محبوبیت با CodeIgniter و Laravel برابری خواهد کرد.

Symfony در کنار داشتن یک اسم جذاب ، بسیار انعطاف پذیر است. این یک سیستم نرم افزاری و بسته ای است که به شما امکان می دهد عملکردهای PHP مورد نیاز خود را انتخاب کرده یا به راحتی از کل چارچوب استفاده کنید.

برای اطمینان از اینکه برنامه های شما آنطور که باید اجرا می شوند ، این چارچوب شامل قابلیت تست داخلی نیز می شود. با این وجود ، طبق تجربه ما ، برنامه های ساخته شده با استفاده از Symfony اغلب بهترین عملکرد را ندارند. به علاوه ، این چارچوب در مقایسه با سایر گزینه هایی که تاکنون دیده ایم ، دارای یک منحنی یادگیری بسیار شیب دار است.

ویژگی های کلیدی:

از یک چارچوب بسیار انعطاف پذیر استفاده می کند که به شما امکان می دهد تا اجزای جداگانه را تنظیم کنید و از قابلیت تست داخلی چارچوب استفاده کنید.
بیاموزید که چگونه از طریق مستندات عالی آن استفاده کنید.
اگر به ماژولار بودن اهمیت دهید ، Symfony می تواند گزینه ای قدرتمند باشد. شما فقط می توانید از اجزای مورد نظر خود به جای یک کتابخانه کامل استفاده کنید ، که اگر فقط به کمی کمک نیاز دارید می تواند این را به بهترین چارچوب PHP تبدیل کند.

4. پروژه لامیناس

مردم اغلب از پروژه های Laminas ، که قبلاً Zend بودند ، به عنوان یک چارچوب "چسب" یاد می کنند ، که راهی برای اشاره به ماهیت مبتنی بر آن است. Laminas Projects یک چارچوب شی گرا و مبتنی بر MVC است که به شما امکان می دهد فقط اجزای مورد نظر خود را به عنوان کتابخانه های جداگانه بارگیری کنید.

به بیان دیگر ، پروژه های Laminas به شما امکان می دهد فقط بر روی اجزا و عملکردهای مورد نظر خود تمرکز کرده و سایر موارد را نادیده بگیرید. به لطف این روش و ماهیت شی گرا در چارچوب ، شما باید بتوانید از بسیاری از کدی که می نویسید ، استفاده کنید که همیشه خبر خوبی است. علاوه بر این ، ادغام پلت فرم با کتابخانه های خارجی برای گسترش عملکرد آن حتی بیشتر آسان است.

ویژگی های کلیدی:

از یک چارچوب شی گرا با PHP با معماری MVC استفاده کنید.
به لطف طراحی پلت فرم ، دوباره از کد خود استفاده کنید.
پروژه های Laminas را به راحتی با کتابخانه های خارجی ادغام کنید.
فقط از اجزای مورد نظر خود استفاده کنید و سایر موارد را نادیده بگیرید.
با این حال ، استفاده از پروژه های لامیناس چند نکته منفی دارد. به عنوان مثال فریمو ورک نسبتاً پیچیده ای دارد. طبق تجربه ما ، اگر از ابزاری مانند Laravel به Laminas Projects نقل مکان می کنید ، پرش می تواند بسیار چالش برانگیز باشد و اگر اولین چارچوب شما باشد ، می تواند تا حدودی ترسناک باشد. اگر تجربه توسعه داشته باشید و برنامه نویسی شی گرا را دوست داشته باشید ، Laminas Projects می تواند بهترین چارچوب PHP باشد.

5. فالکون

Phalcon در مورد چارچوب های PHP کمی عجیب است. کد منبع آن با زبان C نوشته شده است ، بنابراین در اصل یک پسوند C از PHP است. این عجیب به نظر می رسد ، اما در عمل یکی از سریع ترین چارچوب هایی است که ما از استفاده از آن لذت برده ایم.

وقتی صحبت از عملکرد می شود ، Phalcon مطابق با نام خود عمل می کند و به طور مداوم نتایجی را ارائه می دهد که در نزدیکی بالای بسته قرار دارند. Phalcon همچنین از نظر منابع بسیار کم است و از معماری MVC استفاده می کند. بعلاوه ، از این نظر منحصر به فرد است که خود فریم ورک پس از نصب تقریباً فایلی ندارد. در عوض ، شما فقط ماژول ها و کتابخانه های مورد نیاز خود را در صورت نیاز به آنها اضافه می کنید ، که این امر یک فرایند توسعه بدون نظافت را ایجاد می کند.

ویژگی های کلیدی:

از یک چارچوب PHP استفاده کنید که براساس C باشد.
از عملکرد خارق العاده Phalcon و سربار کم منابع بهره ببرید.
فقط از ماژول ها و کتابخانه های مورد نیاز خود استفاده کنید.
تا کنون ، صدای Phalcon باید بسیار خوب باشد. ما طرفداران زیادی در این چارچوب داریم ، اما لازم به ذکر است که از آنجا که در مورد ابزاری با محبوبیت کمتر صحبت می کنیم ، مستندات آن با غول هایی مانند لاراول همخوانی ندارد. با این حال ، Phalcon تقریباً به بهترین چارچوب PHP که می توانید استفاده کنید نزدیک است ، خصوصاً اگر عملکرد مورد نظر شما باشد.

6. CakePHP

در اوایل دهه 2000 ، CakePHP اولین چارچوب PHP MVC بود که وارد بازار شد. در آن زمان این یک مکاشفه بود ، و هنوز هم یکی از بهترین چارچوب های PHP است که می توانید استفاده کنید (و یکی از محبوب ترین ها).

نسخه های جدید CakePHP با گذشت زمان بهبود یافته و اجزای جدید زیادی را به آن اضافه کرده اند. با این حال ، جایی که CakePHP واقعاً می درخشد ، نحوه برخورد با رمزگذاری در برنامه نویسی است. این بدان معنی است که با CakePHP ، پس از تسلط بر مجموعه قراردادهای آن ، می توانید روی توسعه تمرکز کرده و کارهای بیشتری را سریعتر انجام دهید.

همراه با آن ، CakePHP مجموعه ای شگفت انگیز از کتابخانه ها را ارائه می دهد که شامل بسیاری از اجزای مفید است (همانطور که هر چارچوب PHP باید باشد). در طی آزمایشات ، متوجه شدیم که CakePHP یکی از کامل ترین مجموعه هایی را که می توانید پیدا کنید ارائه می دهد ، بنابراین اگر شما نیاز به پیاده سازی ویژگی های دشوار دارید ، گزینه بسیار خوبی است.

ویژگی های کلیدی:

از مجموعه گسترده ای از component ها استفاده کنید.
برای کدگذاری سریعتر پروژه ها از قراردادهای CakePHP استفاده کنید.
البته ، CakePHP به دلیل علاقه به کنوانسیون ها می تواند کمی محدود کننده باشد. اگر دوست دارید راحت کد بزنید و تا حد ممکن خلاق باشید ، CakePHP بهترین گزینه برای شما نیست. هنوز هم ، این یک انتخاب قوی برای بسیاری از توسعه دهندگان است.

7. یی

Yii یکی دیگر از موارد قدرتمند در جمع ما از بهترین چارچوب های PHP است و یک رقیب شایسته است. بلافاصله ، می توانیم به شما بگوییم که Yii به دلیل سهولت در تنظیم ، می درخشد. در کنار آن وقتی صحبت از عملکرد در برابر Phalcon می شود،  یک امتیاز بزگ دارد.

دقیقاً مانند سایر چارچوب های PHP که تاکنون دیده ایم ، Yii مجموعه کاملی از اجزای سازنده را ارائه می دهد که می توانید از آنها برای سرعت بخشیدن به توسعه برنامه های وب استفاده کنید. با این وجود ، به دلیل مجموعه ای قوی از ویژگی های امنیتی ، از ویژگی های برجسته ای برخوردار است که می توانید از آنها برای ایجاد پروژه های بسیار ایمن استفاده کنید.

ویژگی های کلیدی:

سرعت و عملکرد عالی
از تنظیمات پیش فرض استفاده کنید یا آن را برای پاسخگویی به نیازهای دقیق خود تنظیم کنید.
وب سایت ها و برنامه های امن ایجاد کنید.
در مورد نکات منفی آن ، اگر اولین چارچوب شما باشد ، انتخاب Yii کمی سخت است. این یک رقیب برتر برای عنوان بهترین چارچوب PHP است ، اما اگر در این زبان تازه کار نیستید ، گزینه های مناسب تر برای مبتدیان نیز وجود دارد که می توانید استفاده کنید.

8. FuelPHP

FuelPHP یک چارچوب نسبتاً جدید PHP است ، که برای اولین بار در سال 2014 راه اندازی شد. سازندگان ادعا می کنند که بهترین روش ها را از سایر چارچوب های قدرتمند جمع آوری کرده اند و چیزهای جدید و هیجان انگیزی را ایجاد کرده اند. برخی از منحصر به فردترین جنبه ها در بخش ویژگی ها شرح داده شده است.

ویژگی های کلیدی:

پشتیبانی کامل از HMVC
امنیت سخت خارج از جعبه
یک ابزار خط فرمان منحصر به فرد
این فریم ورک از PHP نسخه 5.4 به بالا پشتیبانی می کند. به علاوه ، اسنادی عمیق ارائه می دهد که به شما کمک می کند تا در اسرع وقت شروع به توسعه کنید.

نتیجه
زبان های برنامه نویسی زیادی وجود دارد که می توانید استفاده کنید ، اما در مورد برنامه نویسی سمت سرور PHP همچنان گزینه برتر است. با این حال ، حتی اگر یک PHP حرفه ای باشید ، کدگذاری تمام قطعات برای هر پروژه جدیدی که شروع می کنید ، زمان زیادی را می برد. اگر بهترین چارچوب PHP را برای نیازهای خود انتخاب کردید ، می توانید از بسیاری از زمینه ها صرف نظر کنید و مستقیماً به قسمت جالب توسعه یک پروژه جدید برسید.

مطالب تصادفی

سید خلیل حسینی

کارشناس کامپیوتر، علاقه مند و فعال در حوزه برنامه نویسی و طراحی سایت
برنامه نویس بک اند پی اچ پی و لاراول 
برنامه نویس فرانت اند
پلاگین نویس و طراح صفحات وردپرس

blog-author-image