آموزش رفع خطای connection time out در وردپرس

تعداد بازدید: 1467

خطای connection time out از جمله خطاهای شایعی است که با پایان رسیدن زمان اتصال در وردپرس پیش میاید. دلایل مختلفی برای این خطا وجود دارد که در اینجا با هم بررسی میکنیم .

۱- آپدیت یا نصب افزونه 

دلیل اولی که ممکن است خطای Connection Time Out ایجاد کند وجود افزونه ها و تداخل آن با فایل های اصلی میباشد . برای رفع این مشکل اگر به تازگی افزونه ای نصب کرده اید آنرا غیرفعال کنید و اگر مشکل حل نشد باید تمامی افزونه ها را غیرفعال کنید تا بدانید مشکل از کدام یک از آنها میباشد .

نکته : در صورتی که به افزونه ها دسترسی ندارید از طریق آموزش ورود به سی پنل وارد File Manager هاست سی پنل خود شده و پوشه Plugins را تغییر نام دهید تا تمامی افزونه ها غیرفعال شود.

 

۲- کمبود حافظه در wp-config.php

دلایل دیگر وجود خطا کمبود حافظه در wp-config.php است که باید با استفاده از کنترل پنل هاست فایل را ویرایش کرده و مقدار حافظه را تغییر دهید .

برای تغییر مقدار حافظه فایل wp-config.php  کد زیر را یافته و مقدار آنرا تغییر دهید.

define(‘WP_MEMORY_LIMIT’, ‘128M’);

ممکن است مقدار ۱۲۸ در این کد برای شما متفاوت باشد که باید این مقدار را به ۱۲۸ یا ۲۵۶ تغییر دهید .

۳- زمان اجرای کدهای PHP در فایل php.ini

آخرین دلیل اجرای خطای Connection Time Out مقدار زمانی است که فایل php.ini برای اجرای اسکریپت php در نظر میگیرد .برای رفع این مشکل دو راه حل پیش رو داریم تا مقدار زمان اسکریپت php را افزایش دهید.

راه حل اول : افزودن کد به htaccess

این روش ساده ترین روش برای تغییر مقدار زمان اسکریپت های php میباشد که با استفاده از افزودن کد زیر به فایل htaccess. در public_html می توانید مقدار آنرا تغییر دهید .

php_value max_execution_time 60

بعد از وارد کردن کد فایل را ذخیره کرده و و ببندید سپس مشکل را بررسی کنید.

راه حل دوم : افزایش مقدار زمان اجرای اسکریپت PHP در php.ini

برای افزایش زمان درخواست php از طریق php.ini این فایل را میتوانید از طریق کنترل پنل هاست ویرایش کرده و مقدار عبارت max_execution_time را افزایش دهید .

max_execution_time = 60 ;

نکته : در صورت استفاده از هاست اشتراکی معمولا سرویس دهنده ها این فایل را تنظیم کرده و به کاربران اجازه تنظیم را نمیدهند . بدین منظور باید با پشتیبانی هاست خود تماس گرفته تا مشکل را بررسی کنند.

4- تغییرات بدون کدنویسی در سی پنل

در سی پنل وارد بخش select php version شوید. از این بخش می توانید ورژن پی اچ پی ، نحوه نمایش خطا ، زمان اجرا و ... را تنظیم کنید.
دقت کنید که این صفحه دارای دو تب می باشد. وارد تب options شوید.

 

مطالب تصادفی

سید خلیل حسینی

کارشناس کامپیوتر، علاقه مند و فعال در حوزه برنامه نویسی و طراحی سایت
برنامه نویس بک اند پی اچ پی و لاراول 
برنامه نویس فرانت اند
پلاگین نویس و طراح صفحات وردپرس

blog-author-image