امروز

چهارشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۸

راه های کسب درآمد و پول دار شدن

پول دار شدن و کسب ثروت شاید آرزوی هر انسانی باشد. به خصوص در سنین جوانی که ذهن آدم سرشار از آرزوهاست. و برآورده شدن این آرزوهای به داشتن پول بستگی دارد.

اما چرا فقط تعداد کمی از افراد ثروتمند می شوند؟

باقی افراد تا انتهای عمر فقط آرزوی پول دار شدن را با خود همراه می کنند.

در این مطلب همراه ما باشید تا تکنیک های ثروتمند شدن را به شما بگوییم.

تکنیک هایی که افراد ثروتمند همچون بیل گیتس، مارک زاکربرگ ، جیمز دایسون و آرش فردوسی میلیاردر ایرانی از آن ها استفاده کرده اند.

چطور یک شبه پولدار شویم؟

یک شبه پول دار شدن اصطلاحی است که درباره کسانی که خیلی زود پولدار می شوند به کار میرود.

اما آیا میلیارد شدن کار ساده ایست؟

رسیدن به جایگاه میلیاردرها، فقط به کار سخت و اراده مربوط نمی‌شود، اگر چه اینها مواد لازم هستند، ولی کافی نیستند.

جاستین ماسک می‌گوید: «افراد بسیاری به شدت کار می‌کنند، ولی به خاطر بدشانسی، محیط نامناسب، شرایط بد و عوامل دیگری که تقصیر خودشان هم نیست، در نهایت فقط برای بقا مبارزه می‌کنند.

عزم و کار سخت ضروری هستند، اما حداقل الزامات هستند.»

در حالی‌که بسیاری از افراد فوق‌العاده ثروتمند،با نظرات خانم ماسک درباره‌ی کار سخت موافق هستند، اما توصیه می‌کنند همه‌ی میلیاردرهای مشتاق، کارهای زیر را انجام دهند:

۱- به دنبال یک ایده متفاوت باشید

ایده متفاوت و مخصوص خود را بیابید. تلاش نکنید آنچه را که سایرین انجام داده‌اند، کپی کنید.

بر روی کشف آن چیزهایی تمرکز کنید که جهان می‌خواهد و نیاز دارد.

برای مثال، طبق گزارش فوربز، مرد جوانی که در سال ۲۰۰۸ تلاش می‌کرد در پاریس تاکسی پیدا کند و در نهایت هم موفق به این کار نشد، چند وقت بعد اوبر را تأسیس کرد و اپ موبایلی را توسعه داد که مسافران شهری را به رانندگان تاکسی اقتصادی اشتراک‌گذاری متصل می‌کند.

این اپ در سال ۲۰۱۰ در سان‌فرانسیسکو راه‌اندازی شد و در حال حاضر در کشورهای مختلف در سراسر جهان در دسترس است.

دو بنیانگذار اوبر، یعنی تراویس کالانیک و گرت کمپ که در فهرست فوربز جایگاه ۲۸۳ را در اختیار داشتند، هر یک دارای ارزش خالص تقریبی ۵٫۳ میلیارد دلار هستند.

به نقل از فوربز، دو دانشجوی ام‌آی‌تی، درو هیوستون و آرش فردوسی در سال ۲۰۰۷ سرویس میزبانی از فایلی بنیان گذاشتند، آن هم به این خاطر که مدام فلش درایوهای خود را فراموش می‌کردند!

سرویس آنها با نام دراپ‌باکس، اشتراک‌گذاری فایل را آسان‌تر و در عین حال امن‌تر کرد.

دراپ‌باکس که همچنان شرکتی خصوصی است، دارای ارزش بیش از ۱۰ میلیارد دلار است.

درو هیوستون (شماره‌ی ۱۵۳۳) مدیرعامل این شرکت، دارای ارزش خالص برآورد‌شده‌ی ۱٫۲۱ میلیارد دلار است.

ایده های جدید که از ذهن خودتان خارج شده باشند شما را وادار کنند هنگام سختی شرایط، هم‌چنان به پیشروی ادامه دهید.

۲- هدف های بزرگ و بزرگ تری ترسیم کنید

چه چیزی می‌توانید به جهان ارائه دهید که منحصر به‌ فرد و مفید باشد و بتواند زندگی‌ها را تغییر بدهد و کسب‌وکارهای جدید ایجاد کند؟

هیچ میلیاردری برای موفقیتی متوسط شرکتش را راه‌اندازی نکرده است.

بیل گیتس در سن ۱۹ سالگی، یکی از اولین افرادی بود که متوجه شد اگر عملکرد کامپیوترهای شخصی آن‌قدر ساده شوند که همه بتوانند از آنها استفاده کنند، این دستگاه‌ها می‌توانند در کسب‌وکار، آموزش، ارتباطات و سرگرمی انقلابی به پا کنند.

این دیدگاه منجر به تأسیس مایکروسافت شد.

جف بزوس، بنیانگذار آمازون، آینده‌ای را پیش‌بینی کرد که در آن خرده‌فروشان مجازی می‌توانند با هزینه‌ی پایین‌تر، انتخاب‌های بیشتر و خدمات مشتری بهتری جایگزین عملیات واقعی کنند.

میلیاردرها در تشخیص آنچه می‌تواند انجام شود ماهر بوده و آن را به حقیقت تبدیل می‌کنند.

۳- به اهداف خود متعهد باشید

علاقه‌مندی را فراموش کنید، موفقیت یعنی شور و شعف. مارک کیوبن (شماره‌ی ۶۰۳) که در اوایل دهه‌ی سوم زندگی‌اش و پس از فروش شرکتش به یاهو میلیاردر شد توصیه می‌کند: «شرکتی تأسیس نکنید، مگر اینکه به انجام این کار بیش از حد علاقه‌مند بوده و آن را با تمام وجودتان دوست داشته باشید.

اگر استراتژی خروج دارید، این شور و شعف نیست».

کیوبن در حین کار روی ایده و راه‌اندازی شرکتش، نمی‌توانست با دوستانش ارتباط خوبی برقرار کند، هفت سال بدون تعطیلات سر کرد.

در طول این مدت حتی یک کتاب خارج از حوزه‌ی کاری‌اش مطالعه نکرد. او می‌گوید: «کاملا متمرکز بودم».

بیل گیتس در طول دهه‌ی سوم زندگی‌اش، در حالی‌که مایکروسافت را بنا می‌کرد، هرگز یک روز هم به مرخصی نرفت.

مارک زاکربرگ کارآفرینان را به حرکت سریع‌ تر و «شکستن روش‌های سنتی کسب‌وکار» تشویق می‌کند.

۴- ترس بزرگ ترین عامل شکست

بدانید که جلوگیری از همه‌ی اشتباهات و مشکلات غیرممکن است.

بنابراین از شکست نترسید، حتی شکست‌های تحقیرآمیز. اولین فروشگاه سام والتون در آرکانزاس ورشکسته شد.

پلت‌فرم نیوتون شرکت اپل شکست بزرگی بود، اما تجربیاتی که برای این شرکت به همراه داشت، منجر به تولید آی‌پد و آی‌فون شد.

کامپیوتر لیزای اپل چنان شکست بزرگی بود که جابز موقعیت خود را در این شرکت از دست داد.

جیمز دایسون (شماره‌ی ۳۱۸)، مخترع انگلیسی جاروبرقی دایسون، در طول ۱۵ سال، ۵۱۲۷ نمونه‌ی اولیه ساخت تا در نهایت بتواند محصول خود را به بازار عرضه کند.

کارلوس اسلیم عقیده دارد که بزرگترین فرصت‌ها در شرایطی به وجود می‌آیند که دیگران از شکست می‌ترسند.

او می‌گوید: «وقتی بحرانی به وجود می‌آید، همه به دنبال خروج هستند و اینجاست که ما دوست داریم وارد شویم.»

۵- توجه به جزئیات کسب و کار

به قول هاروی فایرستون، بنیانگذار شرکت تایر و لاستیک فایرستون، «موفقیت مجموعه‌ای از جزئیات است».

استیو جابز هم‌ بنیانگذار اپل و رؤیاگرای مشهور به دلیل توجهش به جزئیات شهره بود.

به گفته‌ی همکارانش، هیچ جزئیاتی آن‌قدر برای جابز کوچک نبودند که آنها را نادیده بگیرد.

طبق گزارش ان‌پی‌آر، جابز یک بار صبح روزی تعطیل با مدیر اجرایی گوگل تماس گرفته و توضیح می‌دهد که از رنگ لوگوی گوگل روی صفحه‌ی نمایش آی‌فون ناراضی است.

در مراحل اولیه، شرکت‌ها به احتمال زیاد به دلیل نادیده گرفتن جزئیات شکست می‌خورند.

۶- مشاوران خبره و شرکای تجاری باهوش

هیچ‌کس نمی‌تواند به تنهایی میلیاردر شود.

همه در این مسیر به کمک نیاز دارند.

همان‌طور که بتمن، رابین را داشت، گیتس هم هنگام ساخت مایکروسافت، استیو بالمر را در کنار خود داشت.

«دو استیو» (جابز و وزنیاک) هم در ابتدا اپل را با هم اداره می‌کردند.

وارن بافت از سال ۱۹۷۵ با چارلی مانگر (شماره‌ی ۱۵۵۳ در فهرست) کار کرد.

همراه مورد اعتماد می‌تواند از شما پشتیبانی کند،

به عنوان عامل انتشار عقاید به شما خدمت کند و وقتی زمانش می‌رسد، از انتقاد هم ترسی ندارد.

اگر رئیس قطار باشید، او برای حصول اطمینان از گم شدن یا نادیده گرفته شدن موارد لازم به عنوان دیده‌بان عمل می‌کند.

او از شما محافظت می‌کند و متمرکز است.

هرگز از کار با افراد باهوش‌تر از خود، یا کسانی که ابزارهایی دارند که شما فاقد آنها هستید، هراس نداشته باشید.

۷- جذب مشتری و رضایت مشتری

برای محصولات و خدمات خود اختراع، نوآوری و سرمایه‌گذاری به خرج دهید، همیشه رضایت مشتری را به عنوان هدف شماره یک در نظر داشته باشید.

جی پل گتی که مجله‌ی فوربز او را ثروتمندترین آمریکایی در سال ۱۹۵۷ نامید، گفته است:

«فردی که به ابزارهای انجام همه‌ی کارها یا تولید همه چیز به صورت بهتر، سریع‌تر یا اقتصادی‌تر دست یابد، آینده و ثروت خود را در دست خواهد داشت».

یکی از همکاران فوربز به نام جفری دورمن اشاره کرده است که ۷۵ درصد از میلیاردرهای سال ۲۰۱۵ در جهان پول خود را از طریق فروش چیزهایی که مشتریان می‌خواهند به دست آورده‌اند.

او گفته که آنها موارد بهتری به مشتریان ارائه دادند.

و نتیجه‌ای برد-برد برای مشتری و میلیاردری به وجود آورده‌اند که محصول یا خدمات را ارائه داده است.

برای اینکار بهتر است روی مهارت‌های مربوط به جلب رضایت مشتری بیشتر کار کنید.

جملات ناب

بزرگ‌ترین ضعف ما در تسیلم‌ شدن نهفته است؛ همیشه مطمئن‌ ترین راه برای موفقیت، تلاش دوباره خواهد بود! “ادیسون”