مصرف منظم میوه های خشک پیشرفت ذهنی و جسمی فرد را به دنبال خواهد داشت.

هر کسی باید مراقب سلامتی خود باشد و برای دستیابی به آن، استفاده از مواد غذایی سالم و ورزش منظم از ضروریات است.

میوه های خشک سرشار از مواد مغذی هستند. برخی میوه هایی که در این طبقه جای می گیرند عبارتند از: گردو، بادام، کشمش، پسته، خرما، بادام زمینی، فندق.

میوه های خشک منبع عالی از مواد معدنی بوده و حاوی مقادیر قابل توجهی از ریزمغذی های ضروری برای بدن هستند.

فرآیند هضم در میوه های خشک به راحتی صورت می گیرد از اینرو برای سلامتی مفید هستند.

بیشتر افرادی که دچار یبوست هستند بیماری آنها به طور مستقیم به نوع رژیم غذایی شان مربوط می شود. رژیم غذایی که در آن مقدار مناسبی فیبر گنجانده نشده باشد، به یبوست منجر خواهد شد.
از آن جا که میوه جات خشک حاوی فیبر هستند سعی کنید آنها را برای کمک به هضم بهتر غذا و در نهایت کمک به سلامتی روده ها، در برنامه غذایی خود جای دهید.

مصرف میوه های خشک به زنان باردار و کودکان نیز توصیه می شود.

سعی کنید مصرف چند عدد از میوه های خشک را جزو عادات روزانه خود قرار دهید.

انرژی میوه های خشک بیشتر از میوه های تازه است.

میزان تراکم انرژی در میوه های خشک بیشتر از انواع تازه آنهاست.

مواد معدنی و میزان انرژی میوه های خشک بیشتر از میوه های تازه است و ۱۰۰ گرم میوه خشک معادل ۳۰۰ گرم میوه تازه است.

البته میوه های خشک خاصیت میوه های تازه را ندارند به دلیل اینکه میوه های تازه دارای ویتامین های با ارزشی بوده که میوه های خشک فاقد آن ویتامین ها هستند.

افراد برای تهیه میوه های خشک، میوه های تازه را در مقابل نور آفتاب یا در خشک کن قرار می دهند اما تابش نور یا حرارت، آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها را از بین می برد.

مواد قندی و فیبری میوه ها در فرایند خشک شدن تا حدی حفظ می شود ولی از زردآلو که برگه تهیه می شود، تا حدی بتاکاروتن که آنتی اکسیدان قوی است در فرایند خشک شدن از بین می رود.

 

منبع: کدبانو

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جملات ناب

زندگی یك مسابقه و رقابت نیست پس دلیلی هم برای مقایسه خودت با دیگران وجود ندارد.